Christine van Baalen, Sarah Hettema en Sietske Bongenaar
oktober 2020
De speelruimte voor grammaticaonderwijs zit vooral in de wisselwerking tussen expliciete kennis (bewust geleerde regels) en impliciete kennis (onbewust verworven). Hoe kan het NT2-onderwijs hierop inspelen?
Alice de Beer, Francien Schoordijk en Nicky Heijne
november 2020
Voor het geven van feedback op teksten zijn allerlei methoden voorhanden, zoals inleverprotocollen, peerfeedback, codesystemen en reviseren. Wat vindt een docent zelf belangrijk bij het beoordelen van teksten? Hoe kun je op een eenduideige manier feedback geven en hoe organiseer je dit?
Henk Noorland en Fien Dekking
maart 2021
Deze cursus belicht een ander soort teksten dan de functionele teksten in onze lesmethoden: liedjes en gedichten, die de gewone dingen zeggen maar met verrassende woorden uit onze mooie taal. De cursus laat met concrete voorbeelden zien wat de docent in de NT2-les kan doen met liedjes en gedichten. Wat kun je met liedjes en gedichten nog meer doen naast grammatica- en invuloefeningen?
Marjan Meijboom
mei 2021
Leesvaardigheid is een goede voorspeller van algemene taalvaardigheid. Een goede lezer moet veel en veel verschillende soorten teksten lezen. In deze cursus wordt ingegaan op wat daarbij allemaal komt kijken.
Kosten: € 115 inclusief een lichte maaltijd
U kunt zich aanmelden door onderstaand formulier in te vullen en op te sturen naar intt@uva.nl