Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Het INTT verzorgt regelmatig studiedagen voor docenten in het voortgezet onderwijs, zowel voor docenten van zaakvakken als voor taaldocenten en docenten Nederlands.

Taalondersteunende examentraining

  • voor docenten bèta- en zaakvakken.

De Centrale Examens worden taliger. Leerlingen die de stof goed beheersen scoren hierdoor soms toch laag. U leert deze examenkandidaten trainen op taal.

 

Werken aan woorden

  • voor docenten bèta- en zaakvakken

Wat moet een leerling van een woord weten om het woord te 'kennen' en hoe kan dit het beste worden aangepakt? Hoe kiest een docent de woorden waar hij aandacht aan wil besteden?

Feedback op schrijfproducten

  • voor docenten bèta- en zaakvakken

Voor het geven van feedback op teksten zijn allerlei methoden voorhanden, zoals inleverprotocollen, peerfeedback, codesystemen en reviseren. Wat vindt een docent zelf belangrijk bij het beoordelen van teksten? Hoe kun je op school op een eenduideige manier feedback geven en hoe organiseer je dit?

Pedagogische grammatica

  • voor taaldocenten en docenten Nederlands

De speelruimte voor grammaticaonderwijs zit vooral in de wisselwerking tussen expliceite kennis (bewust geleerde regels) en impliciete kennis (onbewust verworven). Hoe kan het onderwijs hierop inspelen?

Voor meer informatie of aanmelden kunt u per email contact op nemen; intt@uva.nl